nieuwsfilter.net | Wetenschap - Meer dan 85 procent Nederlanders eet te veel zout (#141002)

22-02

Meer dan 85 procent Nederlanders eet te veel zout

22 febr 2012, 07:09
bron: ad.nl
Uit onderzoek van het RIVM is gebleken dat meer dan 85 procent van de Nederlanders te veel zout eet. De richtlijn is 6 gram zout per dag. Volwassen mannen eten dagelijks echter gemiddeld 9,9 gram zout en vrouwen 7,5 gram. Het RIVM noemt de ...
Wetenschap
bron: ad.nl
22-02

Meer dan 85 procent Nederlanders eet te veel zout

22 febr 2012, 07:09
bron: volkskrant.nl
Uit onderzoek van het RIVM is gebleken dat meer dan 85 procent van de Nederlanders te veel zout eet. De richtlijn is 6 gram zout per dag. Volwassen mannen eten dagelijks echter gemiddeld 9,9 gram zout en vrouwen 7,5 gram. Het RIVM noemt de ...
Wetenschap
bron: volkskrant.nl
22-02

Nederlanders eten te veel zout

22 febr 2012, 06:53
bron: nos.nl
Meer dan 85 procent van de Nederlanders eet te veel zout.
Nieuws
bron: nos.nl
22-02

Nederlanders eten te zout

22 febr 2012, 07:43
bron: telegraaf.nl
Een ruime meerderheid van de Nederlanders gebruikt dagelijks meer zout dan goed voor ze is. Uit onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt dat 85 procent van de bevolking boven de maximum richtlijn van 6 gram per dag zit. Volwassen mannen eten gemiddeld 9,9 gram per dag en vrouwen 7,5 gram per dag, aldus het RIVM woensdag.
Nieuws
bron: telegraaf.nl
22-02

Nederlanders eten te zout

22 febr 2012, 07:34
bron: depers.nl
Een ruime meerderheid van de Nederlanders gebruikt dagelijks meer zout dan goed voor ze is. Volwassen mannen eten gemiddeld 9,9 gram per dag en vrouwen 7,5 gram per dag. "De uitkomsten zijn zorgwekkend."
Nieuws
bron: depers.nl
22-02

Nederlanders eten te zout

22 febr 2012, 08:27
bron: destentor.nl
BILTHOVEN - Een ruime meerderheid van de Nederlanders gebruikt dagelijks meer zout dan goed voor ze is. Uit onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt dat 85 procent van de bevolking boven de maximum richtlijn van 6 gram per dag zit.
Regio
bron: destentor.nl
22-02

We eten te zout

22 febr 2012, 07:43
bron: telegraaf.nl
Een ruime meerderheid van de Nederlanders gebruikt dagelijks meer zout dan goed voor ze is. Uit onderzoek van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt dat 85 procent van de bevolking boven de maximum richtlijn van 6 gram per dag zit.
Prive
bron: telegraaf.nl